پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
پایگاه اطلاع رسانی مسجدسلیمان
ســردیــارون بـخـتـیـاری

ایتدا پوزش ما را  به علت تاخیر در اطلاع رسانی پذیرا باشید (سردیارون )

 

روز پنج شنبه 91/8/25 ساعت  6 بعد از ظهر با حضور بیش از 186 نفر از دوستداران و عزیزان عضو انجمن دوستداران مسجدسلیمان که اکثراّ دعوت شدگان بودند جلسه ای در سالن آمفی تئاتر شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار گردید.

 

 

هدف از این سمینار هم اندیشی در نهادینه کردن وظایف انجمن دوستداران مسجدسلیمان و برنامه ریزی برای  فعالیت های آن در دوره جدید و در راستای توسعه پایدار منطقه (مسجدسلیمان،هفتکل،لالی،اندیکا) بوده است.

 

 

انجمن دوستداران مسجدسلیمان که با هدف فعالیت و هم اندیشی و ارائه راهکاربرای سازندگی مسجدسلیمان در نزدیک به 15 سال پیش با همت پرفسور کرمزاده و جمعی از اساتید، کارشناسان و مردم عزیز مسجدسلیمان تشکیل گردید.

 

 

در دوره جدید انجمن که از ابتدای سال 1391 شروع شد، انجمن تلاش دارد با جوان گرائی بیشتر به کارهای اجرایی بپردازد.

 

 

برنامه سمینار به شرح زیر بوده است:

 

 

 http://s1.picofile.com/file/7559236662/IMG_1626.jpg

 

1-     تلاوت قرآن کریم توسط سردار هاشم پور و پس از آن نواختن سرود ملی رسماّ کار خود را شروع نمود.

 

 

2-  در آغاز پروفسور کرمزاده ضمن خوش آمد گوئی به حاضران شمه ای از تاریخچه و اهداف اهداف اصلی انجمن را بیان نمودند و روند حرکت آن را در دوره جدید امید واراه و مثبت ارزیابی کردند.

 

 

ایشان از همه مردم دعوت کرند تا با عضویت در این انجمن به تلاش در جهت ساختن آن مبادرت ورزند .وی اولویت کاری انجمن را پیگیری موضوع راه میانبر اهواز - مسجدسلیمان بعنوان مهمترین مسئله در شکوفایی منطقه دانست

 

http://s1.picofile.com/file/7560204515/IMG_1654.jpg

 

3-  مهندس اسماعیل فرهادیان به عنوان دبیر انجمن بخشی از تلاشهای سالهای گذشته در حوزه های مختلف را برای اعضای و مدعوین بر شمرد.که از آن جمله نامه نگاری های مرتب و جلسات متعدد در اهواز و تهران در جهت ارائه همکاری و پیشنهادات کارشناسان انجمن در جهت بهره برداری سریعتر جهت اشتغالزائی جوانان مسجدسلیمان از طرح های توسعه زیر:

 

 

الف-  طرح جاجائی شهرستان مسجدسلیمان و تلاش برای انحلال آن و شروع توسعه شهر بعد از یک وقفه 12 ساله

 

 

ب-   توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان و دیگر میادین نفت و گاز در حوضه نفتی مسجدسلیمان

 

 

ج‌-    طرح مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان و طرح کارخانه آلومینویم مسجدسلیمن

 

 

ح‌-   مشکلات طرح جامع در رابطه با در نظر گرفتن حریم بسیار زیاد چاههای مسجدسلیمان بر خلاف گزارش تعیین مناطق سه گانه امن و نا امن و نیمه امن که در نتیجه آن جلو ساخت ساز و پیشرفت را در مسجدسلیمان گرفته است. در این رابطه تهیه گزارش دومی جهت ارائه به شرکت ملی نفت ایران در این رابطه و حل این معضل.

 

 

د‌-    تلاشهای مداوم و خستگی ناپذیر انجمن در راه کمک و حل مشکل جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز

 

 

ه-  گرفتن مجوز فعالیت یک شعبه دانشگاه جندی شاپور اهواز در مسجدسلیمان(که بعلت نداشتن ساختمان لازم تا به امروز معوق مانده است)

 

 

و-   بررسی مشکلات مختلف شهرستان در کارگروه های مختلف و جلسات متعدد با مسئولین استانی

 

 

ک-  جلسه با استاندار و مسئولین استانی پیرامون حل مشکلات فاضلاب و مشکلات دیگر شهرستان

 

http://s3.picofile.com/file/7560206662/IMG_1690.jpg

 

4-  مهندس مولایی شهردار مسجدسلیمان با بیان بخشی از مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بودجه بسیار اندک، فاضلاب شهری، نبود اسفالت در خیلی از محلات، مشکلات مربوط به هزینه های شهرداری، کم بودن عوارض شهری، بدهی های معوقه در شهرستان و حریم ایمنی بالای طرح جامع و در نتیجه جلوگیری از ساخت و ساز در پیرامون بیش از یکصدو سیزده چاه با حریم بیش از 400 متر که سبب بن بست  در توسعه در مسجدسلیمان شده است.

 

http://s3.picofile.com/file/7560477418/IMG_1738.jpg

 

5-    خانم رشیدی بیرگانی به نمایندگی از بانوان عضو انجمن دوستداران مسجدسلیمان،

 

 

از مسجدسلیمان بعنوان شهر دانشگاهی نام بردند و از دوران طلایی نفت و وجود فرحیختگان، پهلوانان و قهرمانان این خطه اشاره و به وجود این عزیزان افتخار کرد و از بانوان درخواست نمود در فعالیتهای اجتماعی حضور فعالتری داشته باشند و افزود تلاشهای خوبی در این بخش در حال انجام است که انشالله شاهد به ثمر نشستن آنها باشیم.

 

http://s1.picofile.com/file/7560526983/DSC01668.jpg

 

6-  در ادامه این مراسم نیز مهندس سید کمال موسوی مدیرعامل شرکت بهر برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان دستاوردهای نفتی و مشکلات آن از همه اعضاء خواستند تا با یک پیگیری جدی حضور پر رنگ تر انجمن را در شهرستان شاهد باشیم. وی از کسانی گله داشتند که دارای توانای خوب برای توسعه زادگاه خود داشتند ولی اقدامی نکردند و در عوض شهر را رها کرده به شهرستانهای دیگر رفته اند و ؛ پس از مرگ برای آرمیدن به آرامگاه های شهر برگردانده می شوند!

 

http://s1.picofile.com/file/7560541284/IMG_1778.jpg

 

7-  دکتر نبی پور استاد دانشگاه در ادامه این مراسم با ارائه یک تز دکترا درباره شهرستان مسجدسلیمان به روند مهاجرت از شهرستان به خارج و همچنین عدم داشتن علاقه به ورود مردم به آن اشاره و آن را یکی از مشکلات شهرستان دانست که عدم وجود سطح توسعه سبب عدم جذب مردم به ماندن در شهرشان گردیده است.

 

http://s1.picofile.com/file/7560527311/IMG_1826.jpg

 

8- همچنین سردار کریم پور از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس در مراسم به بیان دلاور مردی های عزیزان مسجدسلیمان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در پیشنهادی از مدیران انجمن خواست تا با ایجاد یک دبیرخانه سبب تمرکز بخشیدن به وضعیت انجمن گردند.

 

http://s1.picofile.com/file/7560528595/DSC01681.jpg

 

9- سپس خواننده دلهای مردم مسجدسلیمان استاد تاجمیری بعضی از مشکلات فرهنگی را برشمرد و افزود ما از این شهر پا گرفتیم و اکنون به اینجا رسیدیم. وی افزود سالیان متمادی است متاسفانه در تلاش برای ایجاد یک فرهنگسرا در استان هستیم که به سبب کارشکنی افرادی خاص می رود این فرهنگسرا هم به سرنوشت فرهنگسرای بهمن علاالدین دچار که آنرا تخریب کردند شودیم. وی به عدم تلاش مسئولین به رفع مشکلات فرهنگی شهرستان اشاره و یکی از مهمترین مشکلات مسجدسلیمان را مشکلات عدیده فرهنگی بر شمرد.

 

http://s3.picofile.com/file/7560527739/IMG_1869.jpg

 

10- در ادامه این مراسم نیز مهندس حسین سریع کار به نمایندگی از جوانان عضو انجمن به جمع بندی همه آنچه در جلسه بود پرداخت و افزود می بایست خانه ای به نام خانه دوستداران مسجدسلیمان در شهرستان ایجاد گردد که هم نقش دبیرخانه را ایجاد کند و هم به عنوان یک موزه نشان دهنده فرهنگ عمومی مردم باشد. وی افزود به نظر من می بایست گروه های کارشناسی از همین انجمن پس از بررسی و نتیجه گیری توانایی های و  نقاط بلقوه و بلفعل شهرستان را شناسایی و در یک طرح کامل سند چشم انداز بلند مدت شهرستان را برای عبور از وضعیت کنونی آماده کنند و این سند در نهایت خواهد توانست برگ موثری برای روند رشد شهرستان شود. وی به نبود یک مرکز مدیریت شهری و برنامه ریزی در شهرداری مسجدسلیمان اشاره و آن را یکی از مشکلات عمده شهرداری برشمرد.

 

 در پایان مراسم مجری همایش با تشکر از حضور همه عزیزان ابراز امیدواری کرد که در ماه های آینده شاهد به بار نشست بخشی از تلاشهای انجمن باشیم.


نظرات شما عزیزان:

افشین پرویزی زاده
ساعت17:12---29 تير 1392
با دوری جستن از مسایل قومی و احساسی و با دوراندیشی درفکر آینده شهر خود باشیم

دوستدار توسعه پایدار مسجدسلیمان
ساعت1:46---14 اسفند 1391
سلام دوستان و بزرگواران

1- نظرات تمام عزیزان رو خواندم بسیار متاسفم برای دید نظر برخی عزیزان البته نظرات شحصی است و منتصب به یک گروه طایفه خاصی نیست جای خوشوقتی را دارد. و دوستانی که بر قومیت گرایی و طایفه بازی دامن میزنند بر بختیاری بودن خودباید شک نمایند



2- دوستان انجمن دوستداران مسجدسلیمان یک انجمن غیر انتفاعی است و کلیه فعالیت های اعضا براساس هزینه ( انرژی صرف شده و مالی ) شخصی و با میل خود انجام میپذیرد حال که آنان به طایفه خاص انتصاب داده میشود که من قبول ندارم نشان از اهمیتی است که آن طایفه برای رخدادها و نیاز های منطقه قائل میگردد . که جای بسی تشکر دارد



3- ذکر این مسئله مهم است که این انجمن چهار چوب وظایف خود را بر پایه مشاوره و راهنمایی و پیگیریها استوار کرده و هیچ گونه ابزار اجرایی در اختیار نداشته و فقط از پتانسیل بچه های مسجدسلیمان در سراسر کشور بهره میبرد .



4- میخواستم به دوستان عرض کنم که یک مقدار در چهره شناسی دچار مشکل گشته و برداشتهای متفاوت را در بر گرفته اگر منظورتان عکسهای است به ترتیب بحضورتان معرفی میکنم نفراول- پورفسور کرمزاده چهره علمی کشور( شهنی) نفر دوم - اسمعیل فرهادیان( شهنی) و سومین نفر- مهندس مولایی شهردار مسجدسلیمان نفر چهارم – خانم رشیدی بیرگانی ( منجزی) نفر پنجم سید کمال موسی مدیر شرکت نفت ( سید) نفر ششم - دکتر نبی پور ( طابفه ایشون رو نمیدونم ) و نفر هفتم هم سردار کریم پور که ( طابفه ایشون رو نمیدونم ) و هشتم علی تاجمیری ( طابفه بهداروند ) و آخرین نفر آقای مهندس سریع کار( طابفه ایشون رو نمیدونم ) این برای معرفی افراد.



3- انجمن دوستداران یک انجمن منطقه ای است و هیئت مدیره آن از عزبزان طوایف مختلف شهنی ، باورصاد ، الاسوند ، بابادی ، وغیره میباشند و تعداد 800 نفر عضو دارد که تعداد 100 نفرعضوغیر بحتیاری وعلاقه مند زادگاهشان و لزوما برای عضویت بچه مسجدسلیمان قدیم بودن کافی میباشد



امید است برای آبادانی منطقه دست ها را بالا زده و اگرتمابل داریم به دوستداریم انتقاد نماییم داخل جریان گشته بررسی و سپس تصمیم گیری کنیم و بزرگان مون را به این راحتی هزینه نکنیم .

با درود فراوان


مهران موری
ساعت12:15---7 اسفند 1391
واقعأ خو حرفی زید هم پیاهو که ز ری عکسایی که زیدنه ابو باند بازی و نازیسم بازیه حضرات شهنینه بوینین خیلی بسکوت و خودخواهن حقیقت این کارا خیلی خطرناکه و باعثه نابودیه ایل میشه چون هرکی میخواد به فامیل و طایفه خودش کمک کنه دیگه کسی به فکر بختیاری بودن نیست خطری که باعث تفرقه و ضعف ایل شد در سالیان پیش و البته ما بختیاری ها فقط اهل حرفیم و حاضریم سر به تن گوومون نبو .واقعا برا بعضی حضرات متاسفم که فقط دنبال منافع خوسونن و ایی جلسه ها وهمایش هانم نهادن سی رأی جمع کردن و عوامفریبی ولی حضرات به هرکی اپرستین مردم نفهم نیدن دارین خوتون خار اکنین..از کارهای گذشتهء انجمن بگین که مردوم بدونن چه خدماتی سی شهر انجام دادینه ایی 5 ساله.البته غیر کارایی که سی حضرات شهنی انجام دادینه..تشکر ز ایی سایت بی طرف و با غیرت

سامان جلیلی
ساعت10:32---1 اسفند 1391
اگر در عمل باشه و نیت هم خوده مردم شهر و همه طوایف باشند خوبه ولی متأسفانه تو همین عکسها و جلسه هاشون نگاه کنید متوجه میشین که اکثرشون از یه طایفه و فامیل هستند و بیشتر دنبال منافع خودشون هستند تا دیگر شهروندان.یعنی دیگه کسی نداریم امثال این عالیجنابان؟من خودم یه لیست بلند بالا خواستین در می یارم براتون از بزرگای با تعصب بختیاری و مسجدسلیمانی که افتخار ایران هستند چه برسه به شهر از 25 ساله تا 70 ساله.به قرآن مردم خسته شدن از حرفای تو خالی و شعارهاتون.نمی خواد برید فقط بذارین برا خودمون بمیریم.

مهرداد مولایی غریبوند
ساعت11:27---21 بهمن 1391
فقط دروغ و دروغ و حرف....مردم ازتون خسته شدن رفقا...عمل کنید ببینیم مردم احمق و کور نیستند شما رو زیر ذربین دارند و کارکردهاتونو...خسته شدند همه از بس فقط حرف میزنید و دروغ میگید اه اه

رشید
ساعت2:49---20 بهمن 1391
میگن سمینار برگزار شد با حضور فلان اشخاص -همون اشخاص چیکار کردن هیچی . دیگه سمینار و جلسه و هم اندیشی کافیه . بالاخره این همه گردهمایی باید بازخورد هم داشته باشد ولی کو کجاست تغییرات در شهر من . من که تا الان چیزی ندیدم.صحبت میکنن که قراره ما چیکار کنیم و شهرو از اینجا به کجا برسونیم .آقایان محترم :لطفا بسه دیگه .شما که هیچ کاری برای شهر من نمیکنید هیچ وضعیت رو هم بدتر میکنید
دوصد گفتار چون نیم کردار نیست


faramarz kheibari
ساعت20:48---22 دی 1391
lotfan ye kasi ba in janeb tamas begire .amadegay baraye sarma

yegozari


آرشام
ساعت10:27---25 آذر 1391
افسووووووووووووووووووووووووووو وووووووس

رشید
ساعت4:38---24 آذر 1391
آیا این گردهمایی در آبادی مسجدسلیمان و گرفتاری و مشکلات مردمش تاثیر دارد .بعید بدونم که خبری باشه .فقط حرف .فقط تعریف از اینو اون و در نهایت هیچ--


فقط حرف میزنن کی عمل ؟؟؟کی عمل تورو خدا نسل ما سوخت و از بین رفت بس کنین دیگه حرف و جلسه ونشست رو عی
ساعت12:54---21 آذر 1391
فقط حرف میزنن کی عمل ؟؟؟کی عمل تورو خدا نسل ما سوخت و از بین رفت بس کنین دیگه حرف و جلسه ونشست رو عی

كورش حافظي ازبرافتو
ساعت16:51---20 آذر 1391
به راستي گذرزمان اثبات كرده است كه هيچ جا بهتر از وطن نيست ووطن پاك من مسجدسليمان ، خواجه آباد ، برافتو عزيز است ازرستم حافطي نيز به دليل تلاشهاي صميمانه اش كمال تشكر را دارم

kaveh
ساعت3:03---11 آذر 1391
از این گردهمایی ها زیاد دیدیم و خیری ندیدیم.

سجاد
ساعت0:28---4 آذر 1391
فکر می‌کنید لس آنجلس ایران کجاست؟!

فکر می‌کنید لس آنجلس ایران کجاست؟!
شاید باورتان نشود كه مسجدسلیمان روزی به لس آنجلس ایران معروف بود ولی اكنون به سختی میتوان آنرا شهر خواند...

شاید باورتان نشود كه مسجدسلیمان روزی به لس آنجلس ایران معروف بود ولی اكنون به سختی میتوان آنرا شهر خواند.در ادامه لیست جالبی را میبینید.
1- اولین چاه نفت در كشور وخاور میانه
۲- اولین چاه گاز در كشور و خاور میانه
۳- عمیق ترین چاه در كشور و خاورمیانه
۴- اولین چاه گاز ترش در كشور وخاورمیانه با ۳۵%گاز هیدروژن سولفوره
۵- اولین كارخانه گوگرد سازی در كشور وخاور میانه
۶- اولین تصفیه خانه آب در كشور
۷- اولین لوله كشی آب در كشور
۸- اولین كارخانه برق در كشور
۹- اولین كابل كشی برق در كشور
۱۰- اولین لوله كشی فاضلاب در كشور
۱۱- اولین تصفیه خانه فاضلاب در كشور
۱۲- اولین راه آهن در كشور
۱۳- اولین فرودگاه در كشور
۱۴- اولین پرواز هواپیما در كشور
۱۵- اولین باشگاه تفریحی در كشور
۱۶- اولین سینما در كشور
۱۷- اولین باشگاه گلف در كشور
۱۸- اولین استخر در كشور
۱۹- اولین باشگاه سواركاری در كشور
۲۰- اولین ومجهزترین بیمارستان در كشور
۲۱- اولین ومجهزترین آزمایشگاه طبی در كشور
۲۲- اولین باشگاه كریكت در كشور
۲۳- اولین باشگاه تنیس در كشور
۲۴- اولین باشگاه پینگ پنگ در كشور
۲۵- اولین باشگاه فوتبال در كشور
۲۶- اولین باشگاه شنا در كشور
۲۷- اولین باشگاه والیبال در كشور
۲۸- اولین باشگاه اسكواش در كشور
۲۹- اولین باشگاه بسكتبال در كشور
۳۰- اولین لوله كشی گاز شهری در كشور
۳۱- اولین تصفیه خانه نفت در كشور
۳۲- اولین اتومبیل در كشور
۳۳- اولین جاده آسفالته در كشور
۳۴- اولین تاسیسات ودستگاههای هواشناسی در كشور
۳۵- اولین نقشه های زمین شناسی در كشور وخاور میانه
۳۶- اولین واحد بهره برداری نفت در كشور
۳۷- اولین شبكه تلفن در كشور
۳۸- اولین شبكه تلگراف در كشور
۳۹- اولین ایستگاه تقویت فشار نفت در كشور
۴۰- اولین زمین گلف در كشور
۴۱- اولین زمین فوتبال رسمی در كشور وخاور میانه
۴۲- اولین باشگاه وزنه برداری در كشور
۴۳- اولین كارخانه شیر پاستوریزه در كشور
۴۴- اولین واحد نوشابه سازی در كشور
۴۵- اولین واحد آتش نشانی در كشور
۴۶- اولین واحد كارگاهی با ماشین تراش در كشور
۴۷- اولین پیست وتیم دوچرخه سواری در كشور
۴۸- اولین كارخانه گچ در كشور
۴۹- اولین پروازهای هلیكوپتر در كشور
۵۰- اولین راه داری در كشور
۵۱- اولین كارخانه ماسه در كشور وخاورمیانه
۵۲- اولین آموزشگاه رانندگی در كشور
۵۳- اولین پل فلزی در كشور وخاورمیانه
۵۴- اولین وبلندترین پل فلزی در كشور وخاورمیانه
۵۵- اولین تله كابین در كشور وخاورمیانه
۵۶- اولین آموزشگاه پرستاری در كشور وخاورمیانه
۵۷- اولین هنرستان صنعتی در كشور وخاورمیانه
۵۸- اولین كارخانه نان ماشینی دركشور وخاورمیانه
۵۹- اولین كارخانه سنگ شكن در كشور وخاورمیانه
۶۰- اولین نقاله حمل بار ومسافر در كشور وخاورمیانه
۶۱- اولین كارخانه آسفالت در كشور وخاورمیانه
۶۲- اولین باشگاه وسالن بولینگ در كشور
۶۳- اولین تیم دو و میدانی دركشور
۶۴- اولین تیم شنا در كشور
۶۵- اولین تیم بیلیا


محمد
ساعت22:17---30 آبان 1391
سپاس از تلاش و تعصب همه مسجدسلیمانی های سراسر دنیا که در جهت کمک به شهر عزیزمان قدم بر میدارند.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.